Fysiurgisk massage

Fysiurgisk massage er en dybdegående massage, som mange nyder godt af. Her i FysioDanmark Slagelse er fysiurgisk massage derfor også en meget populær behandling. Den fysiurgiske massør arbejder bredt på kroppens muskler, sener og væv med forskellige typer af greb og strøg.

Fysiurgisk massage er som sagt en dybdegående massage, og der fokuseres meget på selve bevægeapparatet. Massagen går ned i væv og muskulatur, hvilket stiller høje krav til massørens viden om musklernes udspring, hæfte, funktion samt tilstand.

Fysiurgisk massage afspænder effektivt

Når vi får fysiurgisk massage, bliver vores nervesystem aktiveret, og blodgennemstrømningen øges i muskler og væv, så affaldsstoffer nemmere udskilles. Når behandlingen med fysiurgisk massage er færdig, føler de fleste sig mere bløde, bevægelige og afslappede, og havde man smerter, da man lagde sig på briksen, vil disse også i mange tilfælde være formindsket eller helt forsvundet alt afhængig af problemets omfang.

Hos os i FysioDanmark Slagelse er det massør og fysioterapeut Kjeld Hangaard, som varetager fysiurgisk massage.

Hvad gør fysiurgisk massage:

• Afspænder stive led og muskler
  • Øger bevægelighed i muskler, sener og led
  • Smertelindrer generelt, da kroppens endorfin-produktion stimuleres
  • Forkorter restitution efter sport
  • Præstations-fremmer/stimulerer inden sport
  • Behandler hovedpine/migræne evt. via trigger-punkter

Få det bedre med fysiurgisk massage

Hvis du har problemer med kroppen og ønsker fysiurgisk massage kan du kontakte vores store team af eksperter på telefon 58 52 70 11 eller mail@fysiodanmarkslagelse.dk