Knæ/hofte-hold (TKA/THA)

Holdet er for dig, der har fået indopereret en kunstig hofte eller et kunstigt knæ, eller dig der generelt lider af knæ- og hofteproblematikker. Hvis du har en fornemmelse af, at din fysiske tilstand kan forbedres, så er holdet her relevant for dig.

Hold fokus for TKA/THA og generelle knæ- og hofteproblematikker:
Der er fokus på at øge bevægelse, styrke, stabilitet og udholdenheden omkring hofte, knæ og ankler. Alle kan være med, og træningen varierer mellem "følg mig" med individuelle tilpasninger, cirkeltræning og andet funktionel træning.

Træningen finder sted i vores træningscenter og varetages af fysioterapeut Louise Rommel.

Hvis du kan genkende noget af nedenstående, så er dette hold helt sikkert noget for dig:

• vedvarende smerter efter operationen
  • følelse af usikkerhed i øvelserne og behov for supervision til træningen af en fysioterapeut
  • svært ved at holde træningen vedlige hjemme
  • motiveres af at træne sammen med andre på et hold
  • mangler styrke i benene til at kunne klare almindelige ting i hverdagen
  • mangler en del for at være, der hvor du synes, du burde være
  • har lyst til at vedligeholde eller styrke ben og resten af kroppen yderligere for at forebygge flere skavanker